设为首页
加入收藏
联系站长
首 页 食品资讯 政策法规 生产技术 质量管理 检验技术 仪器设备 食品标准 资料中心 数据库 考试中心 培训中心
食品人才 食品安全 食品课堂 专业英语 食品专题 食品网刊 食品网址 食品百科 食品书店 食品图库 个人空间 食品论坛
当前位置:首页>专业英语>英语短文>- 多吃蔬菜能保大脑年轻
多吃蔬菜能保大脑年轻
 
食品伙伴网 (2008-05-15) 进入论坛 
 


    一项调查蔬菜与衰老的关系的研究让妈妈们更有理由说“我早告诉过你了(该多吃蔬菜)”。该研究发现吃蔬菜似乎能帮助大脑青春常驻,同时可能延缓由年龄增长造成的智力下降。

    New research on vegetables and aging gives mothers another reason to say "I told you so." It found that eating vegetables appears to help keep the brain young and may slow the mental decline sometimes associated with growing old.

    On measures of mental sharpness, older people who ate more than two servings of vegetables daily appeared about five years younger at the end of the six-year study than those who ate few or no vegetables.

    The research in almost 2,000 Chicago-area men and women doesn't prove that vegetables reduce mental decline, but it adds to mounting evidence pointing in that direction. The findings also echo previous research in women only.

    Green leafy vegetables including spinach, kale and collards appeared to be the most beneficial. The researchers said that may be because they contain healthy amounts of vitamin E, an antioxidant that is believed to help fight chemicals produced by the body that can damage cells.

 


作者:
文章来源:
Tag: 蔬菜 大脑
 ↑返回顶部   打印本页   关闭窗口↓
文章搜索
热点文章
食品论坛英语板块新帖

 

 相关文章
·大脑是恶性压力循环的罪魁祸首
·炎炎夏日:让你的大脑变冷静的
·大脑的观点:工具是身体的一部
·完美的蔬菜:这就是未来的食物
·研究:抵制美食诱惑 科学家找
·男女大脑有何不同
·研究:大脑中的“上帝点”并不
·研究:大脑从27岁便开始衰退了
·人们仅仅只用大脑的10%吗?
·女人、性和蔬菜
积极生活的6种力量
职场中要会善用的五种资源
"奔三"女人必备6大生活经
十二星座饮食习惯盘点
英语阅读:三步高招打造现代淑
双语:揭秘春节后白领健康新危
研究:为什么女性理解笑话慢半
研究:幽默感使人长寿
双语职场:快乐工作有秘诀
全谷类食物摄入能预防糖尿病、
“二十一世纪综合症”真的是病
女性心脏病问题仍缺少关注
幽默笑话:You Get Zero
新好男人的12个标准
聪明女人要知道的7件事
2010年完美爱情10大攻略
2010新年英文短信20条
你一生最该塑造的6种成功习惯
女人走向成熟的十大标志
两节撞衫,今年春节陪家人还是
从A到Z:做一个有为的年轻人
意想不到的长寿标志
《喜羊羊与灰太狼》角色英文名
名人名言
第一次约会不能穿什么?
过分挑剔自己的细节:小心强迫
大学文凭价值几何?
双语盘点:虎年春晚最期待的节
双语:大明星们不愿示人的背后
情人节最热门五大度假地